Blog perkongsian maklumat dan isu semasa terkini

Rakaman video dashcam mengejutkan kerana berjaya merakam saat-saat sebuah pesawat penumpang merempuh sebuah jambatan dan terjun ke dalam sebatang sungai di Taipei, Taiwan pada pagi Rabu

♠ Posted by amsran in ,, at 11:04 PG
Rakaman video dashcam mengejutkan kerana berjaya merakam saat-saat sebuah pesawat penumpang merempuh sebuah jambatan dan terjun ke dalam sebatang sungai di  Taipei, Taiwan pada pagi Rabu. 


Lima puluh lapan orang penumpang di dalam pesawat TransAsia Airways Flight GE235  terbang ke Kinmen, dari pantai wilayah Cina Xiamen hilang kawalan. Penyelamat cepat sampai di tempat kejadian dan segera menyelamatkan penumpang sebelum  bangkai pesawat tersebut tenggelam . Setakat ini, 31 telah disahkan mati, 15 cedera (termasuk dua orang mangsa di sebuah teksi yang berada di jambatan itu), dan 12 masih lagi hilang. 

Menurut Civil Aeronautics Administration Taiwan, kapal terbang terbang kurang daripada satu tahun dan telah dibuat pemeriksaan tahap keslamatan kali akhir pada 26hb Januari. Agensi masih belum memberikan sebarang maklumat tentang apa mungkin yang telah menyebabkan nahas terjadi. 

Ini ialah nahas kedua TransAsia Airways dalam tempoh 12 bulan, dengan satu lagi ATR 72 terhampas semasa membuat penderatan di bawah keadaan cuaca buruk pada bulan Julai 2014 lepas dan telah mengorbankan 48 orang.


kerja-kerja menyelamat sedang dijalankan segera sebelum pesat tersebut tengelam


0 ulasan:

Catat Ulasan

SILA TINGGALKAN PESANAN ANDA DISINI.. Amsran.Com AKAN DATANG MELAWAT BLOG ANDA

RANDOM POSTS