Blog perkongsian maklumat dan isu semasa terkini

kedai jahit baju

♠ Posted by amsran in , at 11:01 PG
Kedai jahit adalah antara yang paling  sibuk apabila menjelang Hari Raya Aidilfitri kerana menyiapkan beratus-ratus pasang pakaian yang ditempah. kebiasaannya 2 hingga 3 bulan sebelum Hari Raya Aidilfitri kedai jahit sudah membuka tempahan.Walaupun terlalu banyak pakaian yang siap dijahit banyak dijual di pasaran tetapi pakaian raya yang ditempah daripada tukang jahit tetap menjadi pilihan kebanyakan mesyarakat di negara kita kerana ia memenuhi citarasa, lebih selesa dan berkualiti.

Tahun ni  wife baru membeli kain warna hitam untuk dibuat baju kurung dan langsir kemudian terus menghantar kain tersebut ke tempat kedai jahit yang sudah menjadikan kami sebagai pelanggan tetap namun sedih juga tapi apakan daya kedai jahit tersebut sudah menutup tempahan, jika pun tempahan diterima ianya hanya akan dapat disiapkan seminggu selepas Hari Raya, kerana katanya ada sesetengah pelangan sudah menempah pakaian Hari Raya seawal bulan Januari lepas sebelum Ramadan kerana bimbang tidak dapat disiapkan mengikut jadual. Kalau ikutkan lebih kurang 4 tahun berturut-turut kain yang dihantar tidak diterima kalau diterima pun tidak akan silap hari raya ke-5 baru boleh di pakai.

Tidak apa baju raya tahun lepas masih ada boleh dipakai.. kain ni hantar selepas raya nanti untuk baju raya haji nanti..

oh ya.. kain yang dibeli untuk dibuat baju raya dan langsir dibeli di Wah Yoon, Putatan, Sabah jom..tengok-tengok apa yang ada disana... mana tahu ada yang berkenan..hee
Jual kain
banyak pilihan kain


contoh langsir, lapis kerusi, lapis meja dan sebagainya yang terdapat di sini yang boleh menjadi simple.
 

3 ulasan:

  1. wahhh... banyk nya pilihan..

    BalasPadam
  2. Sudah hantar baju raya ke tukang jahit...

    BalasPadam
  3. Okje selalu beli siap jer Amsran....mls nak menempah

    BalasPadam

SILA TINGGALKAN PESANAN ANDA DISINI.. Amsran.Com AKAN DATANG MELAWAT BLOG ANDA

RANDOM POSTS