Blog perkongsian maklumat dan isu semasa terkini

sesaat!!

♠ Posted by amsran at 9:35 AM

waduh!! waduh!! busy sms aje!!

Hari Raya tahun 2009 ini sungguh bermakna bagiku kepulangan ku ke negeri dan kampung tercinta sudah ku nanti-nantikan beberapa bulan yang lalu (hingga koyak rabak kalendar di dinding akibat di tanda oleh saya setiap hari). Tarikh 18hb 9 2009 Jumaat, tepat jam 6.00 petang saya sudah berada di lapangan LCCT walaupun flight saya ke kota kinabalu, sabah belepas pada jam 9.45 malam kerana perasaan ini tidak sabar untuk bertemu keluarga dan saudara mara yang sudah menanti di airport kota kinabalu.Ya!! Yang memberi sangat semangat ialah nak berjumpa dgn si dia di hari raya walaupun, dia sedar atau tak sedar hati ini sangat merindui dan mencintanya! Sepenuh hati. Banyak benda hendak dibualkan face to face. Raya ke-2 saya datang kerumahnya, entah macam mana bila sudah bertemu dgn si dia mulut ni keluh kebas untuk berkata-kata banyak, mungkin segan ada mak dan ayah dan abg-abgnya. Tak cukup tu raya ke-10 saya datang lagi dan bermalam di rumahnya utk semalam. Wah!! Rasa sangat best! Bertemu dgnnya.(hanya orang yang mencintai sesorang memahami situasi ini)


Dua minggu berada di kampung halaman rasa sudah terlupa yang kena kembali untuk berkerja di W.P. Putrajaya. Jadual saya ketika berada di kampung sangat padat bertemu dan keluarga, saudara mara dan rakan-rakanku ketika berada di sekolah dan di IPTA.( 6 tahun di sekolah rendah Gadong, 7 tahun di sekolah menengah Gadong + STPM dan 3 tahun di UMS semestinya ramai kawan-kawanku) Meraka dangan cerita dan pengalaman masing-masing, maklumlah lama tak bertemu dan berbual-bual macam ni. Tak cukup pula undang majlis perkhawin rakan-rakan sebaya bertimbun. Perkara ni, membuatkan saya sering mengelak untuk ditanya."hai!! chung kau bila lagi mahu kawin, kalau sudah ada kawan betunang sajalah dulu" adoi!! Macam bom! Meletup dekat telinga ni. Menyebabkan handak tersebur kuih raya di mulut yang sedang di makan. Kalau orang lain tanya aku tak kesah ni siap mak cik dan pak cik aku yang sebuk bertanya macam ni... (dorang ni umpama mak ayah aku, sangat2 rapat) al-maklumlah anak pak cik aku(umur lebih kurang sebaya dengan aku) hujung tahun ni nak kawin dan seorang lagi bertunang pada 8hb 10 ni. Banyak lah alasan yang boleh di terima pakai untuk meredakan soalan-soalan macam ni.!! Sendiri ingatlah..He

Tarikh 2hb oktober 2009 (sepatutnya balik Putrajaya 4hb oktober 2009 tapi saya ubah awal 2 hari kerna hendak satu flight dan masa yang sama dgnya) awal2 pagi lagi saya dan dia sudah bersedia di Terminal 2 Kota Kinabalu untuk menaiki penarbang kembali ke tempat masing-masing yang sepatutnya. Sebenarnya hati ini sangat berat untuk berpisah danganya kerana lepas ni lamalah lagi dapat bertemu face to face denganya (yang mampu aku lakukan tetika itu hanya melihat kelibatnya perlahan-lahan kabur dari pandangan mata). Harap jodoh kami berkekalan, dia sentiasa setia kepadaku.. Apa yang mampu aku lakukan hanyalah berdoa untuk kejayaan dan keselamatanya ketika berada disana, sentiasa mengingati diriku ini walau di mana pun berada.! [Risau tangan ini tidak berbunyi bila bertapuk satu hari nanti!..Tidak mahu sejarah lalu berulang kembali..!Yalah! Aku ni sering befikir di hadapan, yang lepas jadi panduan/kenang-kenangan. Mohon masa-masa yang mendatang membahagiakan]

2 comments:

  1. hebatla chong.... jeles eh.. ahhaha... ko tgl brapa minggu lg kwen.. aq pla mo study lg.. ahhaha... smoga bbhagia ya.. xdpt dtg kwen ko..
    dpt doakn smoga bkekalan hingga ke syurga sja... ;) ehe..
    aq phm prsn ko rindu2an 2.. ahahha.. cz i feel it too ;)
    btwy.. TAHNIAH!!!

    ReplyDelete
  2. haaa!! DYGKU hee.sabar lah.
    yang penting dia sentiasa di hati walau apa pun terjadi.

    ako sangat gembira ni tak sabar mahu kawin dah ni..haa sebab dialah cinta hati pertama saya.. dan saya sudah tunggu lama dia!!! AKHIRNYA....
    sesunggunya saya sangat2 mencintainya..suatu ketika dahulu, saya sentiasa berdoa supaya 1 hari nanti kami akan di satukan, namun akhirnya doa itu kesampaian..
    Ingatlah Allah itu maha Adil, jikalau kita hiklas pada insan yg kita sayang dan menghormatinya. insyallah doa dan usaha kita pasti berhasil..

    nur hikmah " dari dulu hingga kini saya tidak pernah melupakanmu..sentiasa di hati ku.. menjadi sumber inovasi dan semangat. MOGA kita sentiasa bersama di dunia dan akhirat.
    kau sentiasa di hati ku..

    ReplyDelete

SILA TINGGALKAN PESANAN ANDA DISINI.. Amsran.Com AKAN DATANG MELAWAT BLOG ANDA

RANDOM POSTS