Blog perkongsian maklumat dan isu semasa terkini

LAPORAN PENGARAH SUKANEKA

♠ Posted by amsran in at 1:42 PTG
LAPORAN PENGARAH SUKANEKA AMSRAN BIN SANUIN
TARIKH; 29 NOVEMBER 2007

Sepanjang perjalanan Program Baktisiswa Rakan Muda Desa Wawasan IPT Universiti Malaysia Sabah, sebagai pengarah sukaneka beberapa aktiviti sukaneka telah berjaya dirancang antaranya seperti acara pass getah mengunakan strow minuman, acara tiup tepung dalam ppiring untuk mencari gula-gula, acara jalam macam kingkong ( kepit belon di kaki dan kedua-dua tangan) dan acara pijak belon di kaki. iaitu, setiap kumpulan mesti menghantar 3 orang wakil untuk menyertai acara ini. Ini adalah merupakan diantara aktiviti yang berjaya dilakukan dan beberapa lagi aktiviti sukaneka ditambah oleh belia-belia daripada Bongawan. Peralat untuk sukaneka telah sedia di perolehi sebelum program ini bermula, iaitu di beli di Kota kinabalu danterdapat juga barang-barang yang di pinjan daripada sekolah Bongawan.

Walaupun sukaneka yang dijalankan di S.K Nyaris-Nyaris terdapat ramai juga ibubapa dan keluarga angkat pserta program ini datang untuk menyertai aktiviti dan ada yang datang untuk memberi sokongan. Pada mulanya aktiviti ini dirancang akan dijalankan di padang Kampung Pikat tetapi akibat hujan yang sring turun menyebabkan padang di kampung Pikat menjadi Becak dan berair. Disamping itu, beberapa masalah juga timbul semasa acara sukaneka ini berjalan iaitu daripada jam 2.00 petang sehingga 5.00 petang. tiba-tiba hujan turun, ini menyebabkan aktiviti sukanneka dilakukan di kawasan yang berbumbung bagi mengelakan sebarang kejadian yang tidak diingini berlaku. Selain itu, beberapa aktiviti yang dirancang dilakukan di padang S.K Nyaris-Nyaris terpaksa dibatalkan seperti main bola tampar dan keranjang. Hanya acara tarik tali antara bapa angkat dengan peserta lelaki UMS berjaya dilakukan dengan keputusan bapa angkat menang 2 point dan UMS 1 point. Pasukan ibu angkat juga telah menang tampa bertanding dalam acara tarik tali menantang peserta Wanita UMS kerana peserta Wanita UMS tidak sanggup turun ke padang yang basah dan berlumpur sedikit.

Akhir sekali kira-kira jam 5.00 petang acara penyempaian hadiah kepada pemenag-pemenag sukaneka . terima kasih kepada setiap peserta program ini dan belia Bongawan kerana membantu aktiviti ini berjalan dengan lancar.
YANG BENAR
AMSRAN.....

0 ulasan:

Catat Ulasan

SILA TINGGALKAN PESANAN ANDA DISINI.. Amsran.Com AKAN DATANG MELAWAT BLOG ANDA

RANDOM POSTS