Blog perkongsian maklumat dan isu semasa terkini

Buku Yang harus Dibaca " Ahmadinejad Singa Baru"

♠ Posted by amsran at 4:14 PG

Buku ini adalah hasil penyelidikan empat orang wartawan bebas yang kebetulan pernah menimba ilmu di Iran dan menguasai bahasa Parsi. Iaitu, Muhsin Labib, Ibrahim Muharam, Musa Kazhim dan Alfin Hamzah. Dipersembahkan dengan bahasa yang mudah dan popular, buku ini membawa pembaca mengenai singa baru dunia islam abad ini dengan lebih dekat. Dapatkan buku ini, di pasaran kerana buku ini menceritakan Pendirian Ahmadinejad dalam mentabir kerajaan islam baru selepas kejatuhan pemerintahan Taliban di Afghanistan dan kerajaan Saddam Husein di Iraq.



Ahmadinejad


"sekiranya dunia melihat nuklear ini keji dan kami tidak boleh menguasai dan memilikinya, mengapa kamu pula yang memilikinya? sekiranya teknologi nuklear ini baik untuk kamu, mengapa kami boleh juga menggunakannya?"


Siapakah pemimpin negara islam yang enggan tunduk kepada kuasa Amerika Syarikat dan Eropah?

Siapakah pemimpin negara islam yang dengan lantang dan berani mempertikaikan peristiwa Holocoust?

Siapakah pemimpin negara islam yang berdakwah kepada kuasa besar dunia melalui surat selepas Rasulullah?

Selepas tragedi 11 september yang membawa kepada kejatuhan pemerintahan Taliban di Afghanistan dan kerajaan Saddam Husein di Iraq, duania islam seoleh-oleh' tunduk dan patuh' kepada kuasa barat. Segalanya berubah apabila Mahmoud Ahmadinejad memikul tanggungjawab sebagai Presiden keenam Repulbik Islam Iran pada 3 ogos 2005. dalam waktu yang singkat, Ahmadinejad menjadi pemimpin islam yang disegani di seluruh dunia.

Oleh: Muhsin Labib, Ibrahim Muharam, Musa Kazhim, Alfin Hamzah

Terbitan: PTS Islamika, PTS Publication & Distributor SDH. BHD. 2008

Dicetak oleh Pencetak Zafar Sdn. Bhd.

DAPATKAN BUKU INI!!!!!



4 ulasan:

  1. hahahahaha..hati2 jela..cong..kalo bace tue takpe..jangan sokong dahla...

    BalasPadam
  2. jeng
    sudah baca ke buku ni.. ceritalah apa yang kau faham....

    BalasPadam
  3. savetheworld...takbirr...ALLAHUAKBAR...buku tue aku belum bace ba, tapi mengikut pengalaman politik antarabangsa, selepas revolusi Iran, sesiape penganut sunnah di Iran abes dibunuh semuanya. Jika kita ahli sunnah wal jamaah menyokong setiap apa yang dilakukan oleh Iran yang kesemuanya adalah Syiah, maka kita menyokong syiah mengkafirkan Sahabat R.A. Jadi berhati-hatiolah jika mahu belajar di Iran, kerana Iran akan mengajar fahaman syiah. Seperti apa yang dikatakan oleh Dr. Yusuf al-Qaradhawi, Syiah mengatakan al-Qur'an sebenar adalah dua kali ganda dari al-Qur'an sekarang, dan beliau menambah lagi, jangan sesekali menyebarkan doktrin syiah kepada mereka yang berpegang kepada sunnah wal jamaah kerana akan menimbulkan konflik agama yang amat dasyat seperti apa yang berlaku di Iraq, penganut sunnah habis dibunuh oleh Syiah. Iran pula menyatakan bahawa HALAL AMERIKA MEMASUKI IRAQ, kerana dendam syiah kepada Saddam Hussein (Sunnah). Perjuangan yang dilakukan oleh Iran atau Ahmadinejad lebih bersifat Syiah yang mahu menguasai Sunnah. Secara logik, kenapa Amerika tidak menyerang Iran terlebih dahulu, kerana kemampuan Iran membangunkan teknologi nuklear? dan mengapa Amerika menyerang Iraq yang sudah pasti dengan sekatan ekonomi yang dikenakan keatas Iraq selepas Perang Teluk 1991, Iraq tak dapat nak membangunkan kekuatan tentera dan pertahanan negara. Jadi, bacalah buku itu, dan jangan kita yang sunnah menyokong, kerana tidak akan berlaku perang AMERIKA-IRAN, percayalah.

    BalasPadam
  4. tq jeng comment anda amat berharga !!!

    BalasPadam

SILA TINGGALKAN PESANAN ANDA DISINI.. Amsran.Com AKAN DATANG MELAWAT BLOG ANDA

RANDOM POSTS