Blog perkongsian maklumat dan isu semasa terkini

luahan hati ikan yang tidak tahu pasal pilihan raya

♠ Posted by amsran at 9:12 PTG
ikan bakar di pasar pilipin kota kinabalu memang sedap


kenapa harus ada pembangkan dalam pilihan raya. bagi saya yang belum lagi tahu apa-apa hal pilihan raya bertenggapan bahawa pilihan raya bertujuan memilih calon yang benar-benar berkebolehan menyampaikan isu-isu dan masalah rakyat di dewan undangan rakyat.seterusnya, semasalah yang dibangkitkan dalam Dewan Undangan Rakyat akan cuba di atasi.

Tetapi pada masa kini apa yang saya nampak dalam pilihan raya . calon wakil rakyat yang dipilih langsung tidak berkelayakan untuk menjadi pemimpin. berdasarkan permerhatian saya di tempat sendiri. seorang wakil rakyat yang menang dalam pilihan raya baru-baru ini. Dia sebelum ini lansung tidak mahu bersosial dengan masyarakat dan mementingkan diri sendiri, jamputan ke kenduri pun tak nak datang. pernah satu ketika orang kampung yang satu bangsa dan satu keturunan pun di marahinya. Entah macam mana nama dia tersenarai dalam calon pilihan raya (saya tidak tau) dia berubah menjadi baik terutama seminggu hampir pembuangan undi. raound satu kampung bertegur dengan org kampung konun... sebuk-sebuk jumpa org kampung merayu minta di undi, peluk org tua, yang sebelum ini tidak dipandang pun. tidak tahu kenapa pula dia berubah sikap semasa sudah hampir pembuangan undi dan tiba-tiba namanya tersenarai dalam calon pilihan raya. idak tahu apa niatnya berubah. bagi pandangan saya mungkin dia ingin merahi undi simpati, menunjukkan kebaikannya kepada masyarakat. tidak tahulah apa niatnya.

Apa pun, semua tidak berpuas hati dengan calon ini, dan bukan masyarakat di kawasan ini benci kepada calon kerajaan atau Parti politik Lain tapi masyarakat sekeliling boleh menilai sikap seorang pemimpin ini.daripada sikap dan tingkah laku seseorang yang tidak baik(kurang baik) layak ke dia jadi pemimpin. di tambah lagi dia menang menjadi wakil rakyat kawasan saya. harap perubahan sikapnya bukan di buat-buat tapi yang sebenarnya.

2 ulasan:

  1. kancanggggggggg..hahahahaha..bagus ba kalo luahan hati ikan...hahahahaha

    BalasPadam
  2. memang ikan yang bercakap tu....

    BalasPadam

SILA TINGGALKAN PESANAN ANDA DISINI.. Amsran.Com AKAN DATANG MELAWAT BLOG ANDA

RANDOM POSTS